UNDERVISNING

foto til underviser.JPG

Leder: Helene Stigel arkitekt m.a.a

Arkitektur er et af de vigtigste parametre for det tænkende levende menneske. Det er rammen om vores liv - alene eller i fællesskab. Det er rammen, hvor filosofien, naturen og mennesket mødes.

Arkitekturen er forankret i vores historie, og dagligt må vi brydes og forundres over den.

Arkitektur er proportion og rytme

Arkitektur er kaos og harmoni

Arkitektur er pladser og gader

Arkitektur er lys og mørke

Arkietktur er til samtale og komplentation

Arkitektur er til livet og døden

Arkitektur er kærlighed

Jeg har undervist gennem 25 år på Krabbesholm Højskole og været medvirkende til, at mange hundrede elever i dag er arkitekter rundt om i verden - en altid spændende og udfordrende opgave jeg dagligt har udvist engagement og pionerånd i.

Uddannelse: Arkitektskolen i Aarhus, Universitet ECA Edinburgh, ETSAB Barcelona

Samarbejdsprojekter i udvalg: Arkitektskolen i Aarhus, Kunstakademiet i København, SCI-Arc Los Angeles, U67 Milano/Århus, Roskilde Festival, Engelsholm Højskole, Folkeuniversitet Skive, Bylyd,

Skive Kommune-byudvikling, Århus 2017 Europæisk kulturhovedstad, Fotografisk Center v/J.Klougardt.

Udstillinger: KE- Kunstnernes Efterårsudstilling,  Charlottenborg Forårsudstilling, Års kunstmuseum samt gallerier i ind- og udland.

Medlem af: Stigel&Munthe, Non-Art, K&D Danske Kunsthåndværkere & Designere, Akademisk Arkitektforening